Kiirtee

Toyota uus auto Dakari rallil

Uued meeskonnad. Sama püüd ületada piire

Äärmuslik maastik ja uskumatu kiirus. Toyota ei ole kunagi suutnud vastu panna maailma raskeima ralli võlule, mille võitmiseks ei piisa üksnes kiirusest. Maastikurallide maailmameistrivõistluste (W2RC) sarja kuuluval Dakari rallil on ülimalt tähtsad ka sõiduki kvaliteet, vastupidavus ja töökindlus. Just seepärast me endiselt võistlemegi – mitte lihtsalt spordi nimel, vaid meie püüdlus on valmistada veel paremaid autosid.

Toyota legendaarset vastupidavust saab 2024. aastal taas näha uue versiooniga sõidukist, mis on selle võistluse juba võitnud ja mis kannab nüüd nime GR DKR Hilux EVO T1U. Viieosalisel võidusõidul 2024 FIA W2RC, mis algab kuulsa ränga Dakari ralliga, toob TOYOTA GAZOO Racing välja oma kõigi aegade suurima meeskonna. Viis meeskonda, nende hulgas kaks uut juhti, ühendavad Giniel de Villiersi ainulaadse kogemuse ning uute tiimiliikmete Lucas Morease ja Seth Quintero vaieldamatu kiiruse.

Tänu meeskonna pidevale arengule ning 2023. aasta võistlus- ja testsõitudele kogupikkusega ligi 30 000 km on veelgi vastupidavam ja tõhusam GR DKR Hilux EVO T1U valmis lati 2024. aastal uuele kõrgusele tõstma.

Toyota maastikuralli maailmameistrivõistlustel 

Pärast üliedukat 2023. aasta hooaega, kus tiim kindlustas endale teist aastat järjest Dakari ralli üldvõidu ja W2RC tiitlid, on TOYOTA GAZOO Racing valmis uueks proovilepanekuks. Selle suurem meeskondade hulk ja uuendatud GR DKR Hilux EVO T1U on valmis läbima karme teste.

2024. aasta W2RC kalender

1. osa: Dakari ralli, Saudi Araabia (5.–19. jaanuar 2024)

2. osa: Abu Dhabi kõrberalli (25. veebruar – 2. märts 2024)

3. osa: BP ralli Portugalis (2.–7. aprill 2024)

4. osa: Desafio Ruta 40 Argentinas (2.–8. juuni 2024)

5. osa: Maroko ralli (5.–11. oktoober 2024)

“Soovime ka edaspidi toota järjest paremaid autosid, millega saab nautida erinevate teekatete ja maastike läbimist.”

Akio Toyoda

Mitte üksnes spordi pärast

Katsetatud kõige ekstreemsematel maastikel kõige kogenumate sõitjate poolt. Oleme nüüd koondanud kõik Dakari rallilt saadud teadmised ja kogemused ning toome need Sinu koduhoovi. Kõrbeluidetest linnaküngasteni – kõikjal avardab uus Hilux meie püüdluste piire luua üha paremaid autosid.

Karastatud Dakari rallil

Uue mattmusta kiiskava rallikuuega GR DKR Hilux EVO T1U kere on eelkäija omast 100 mm laiem ja sellele on tehtud mitu täiendust. Muu hulgas on autol uus jahutuspakett, ümber paigutatud kliimaseade, tänu millele paraneb efektiivsus, ja uuendatud vedrustus.

Täiustatud biokütused vähendavad auto süsiniku jalajälge võrreldes traditsioonilise bensiinimootoriga vähemalt 70% – see ralli-Hilux juba teab, mida teha kestliku tuleviku ja ülekaaluka võidu saavutamiseks.

  • GR DKR Hilux EVO T1U

    Nimi: GR DKR HILUX EVO T1U

    Mootori juhtimine: Motec

    Käigukast: Sadevi 6-käiguline järjestikkäigukast

TOYOTA GAZOO Racingu Dakari ralli meeskond

Ekipaaž 1, auto 206

  • Lucas Moraes, juht

    Karjääri tipphetked:

    Dakari ralli üldarvestuse 3. koht (parim uustulnuk 2023)
     

    Kolmekordne Brasiilia ralli võitja (2013, 2014, 2018)

    Kahekordne Sertõesi ralli võitja

  • Armand Monleón, kaardilugeja

    Karjääri tipphetked:

    Kasahstani ralli võitja (2021)
     

    2. koht Abu Dhabi kõrberallil (2021)

    Panaafrika ralli võitja (2019)

Ekipaaž 2, auto 209

  • Giniel de Villiers, juht

    Karjääri tipphetked:
     
    Dakari ralli võitja (2009)
     

    Maroko ralli võitja (2003, 2006, 2007, 2019)

  • Dennis Murphy, kaardilugeja

    Karjääri tipphetked:

    Lõuna-Aafrika maastikuralli võitja (2013, 2014, 2015, 2018, 2021, 2022)

Ekipaaž 3, auto 216

  • Seth Quintero, juht

    Karjääri tipphetked:

    Dakari etapi võitude koguarvu rekord ühe aasta jooksul (2022)

    Kõigi aegade noorim Dakari etapi võitja (2021)

  • Dennis Zens, kaardilugeja

    Karjääri tipphetked:

    2 Dakari ralli etapivõitu (2023)

    12 Dakari ralli etapivõitu (2022)

Ekipaaž 4, auto 226

  • Saood Variawa, juht

    Karjääri tipphetked:

    Lõuna-Aafrika maastikuralli sarja 2. koht (2023)

  • François Cazalet, kaardilugeja

    Karjääri tipphetked:

    1 Dakari ralli etapivõit (2023)

    FIA W2RC T3 maailmameistri kaardilugeja (2022)

Ekipaaž 5, auto 243

  • Guy Botterill, juht

    Karjääri tipphetked:

    Lõuna-Aafrika maastikuralli sarja 2. koht (2023)

  • Brett Cummings, kaardilugeja

    Karjääri tipphetked:

    Dakari ralli üldarvestuse 5. koht (2023)

    Lõuna-Aafrika maastikuralli sarja 1. koht (2023)
  • Toyota Land Cruiser 300 GR SPORT

    Maksimaalne võimsus: > 253 kW (> 344 PS)

    Maksimaalne pöördemoment: > 815 nm

    Käigukast: Direct Shift-10AT (elektrooniliselt juhitav 10-käiguline automaatkäigukast)

    Kogupikkus: 4965 mm

    Kogulaius: 1990 mm

    Kogukõrgus: 1975 mm

    Veoskeem: nelikvedu (pidev nelikvedu)

Land Cruiser Toyota Auto Body meeskond

 

Ekipaaž 1, auto 500

  • Akira Miura, juht

    Karjääri tipphetked:

    T2 Dakari ralli 2. koht (2023)

    Dakari ralli kategooria T2 võitja (2018, 2021, 2022)

  • Mayeul Barbet, kaardilugeja

    Karjääri tipphetked:

    Maroko ralli (2021, 2023)

    Andaluusia ralli kategooria T2 võitja (2020)

     

Ekipaaž 2, auto 501

  • Ronald Basso, juht

    Karjääri tipphetked:

    Dakari ralli kategooria T2 võitja (2023)

    T2 Dakari ralli 2. koht  (2022)

  • Jean Michel Polato, kaardilugeja

    Karjääri tipphetked:

    Dakari ralli kategooria T2 võitja (2023)

    T2 Dakari ralli 2. koht  (2022)

Miks võistelda kõige raskemal rallil?

TOYOTA GAZOO Racingu uudised (ENG)