Skip to Main Content (Press Enter)
Kiirtee

Dakari ralli 2025

Ületades piire

Äärmuslik maastik ja uskumatu kiirus. Toyota ei ole kunagi suutnud vastu panna võlule, mida pakub maailma raskeim ralli, mille võitmiseks ei piisa üksnes kiirusest. Maastikurallide maailmameistrivõistluste (W2RC) sarja kuuluval Dakari rallil on ülimalt tähtsad ka sõiduki kvaliteet, vastupidavus ja töökindlus. Just seepärast me endiselt võistlemegi – mitte lihtsalt spordi nimel, vaid meie püüdlus on valmistada veel paremaid autosid.

Jaanuaris naaseb TOYOTA GAZOO Racing 2025. aasta Dakari ralliks Saudi Araabia maalilisele maastikule. Sellel legendaarsel võidusõidul peavad meeskonnad ja sõidukid läbima 14 etappi, mis kulgevad üle kõrbedüünide, mööda kiviseid radu ja tohutuid lagendikke ning panevad osalejate vastupidavuse ja jõu viimase piirini proovile. Hea sõit Dakari rallil, mis on 2025. aasta W2RC hooaja esimene osa, paneb TOYOTA GAZOO Racingule aluse järjekordseks edukaks võistlushooajaks.

Tänu põhjalikule võidusõidu-, testimis- ja arendusprogrammile on 2025 GR DKR Hilux EVO valmis latti veel kõrgemale tõstma.

Gurtam TOYOTA GAZOO Racing Baltics Dakari rallil

Gurtam TOYOTA GAZOO Racing Baltics läheb legendaarsele kõrberallile sel korral vastu väga paljude märgiliste uuendustega. Suurimaks uuenduseks on Toyota GR DKR Hilux EVO T1U võistlusmasin, mille arendustööd kestsid terve aasta. Uus masin on eelkäijast 100 mm laiem ja täiustatud vedrustusega, kliimaseade on leidnud uue koha ning lisatud on eelnevast tõhusam jahutuspakett.

Uus on ka meeskonna nimi – Gurtam TOYOTA GAZOO Racing Baltics. Kui seni oli Gurtam suursponsor, siis nüüd astuti koostöös samm edasi ja Gurtam on saanud võistkonna nimisponsoriks.

Uuendused on toimunud ka meeskonnas, sest Benediktas Vanagase kõrval on enam kui 20-aastase kestvusrallide kogemusega poolakast kaardilugeja Szymon Gospodarczyk, kes asendab sel Dakaril seljavigastusest taastuvat Kuldar Sikki.

Toyota maastikuralli maailmameistrivõistlustel 

TOYOTA GAZOO Racing näitas taas oma üleolekut, kindlustades autotootjate arvestuses 2024. aasta maastikuralli maailmameistrivõistlustel (W2RC) meistritiitli. Alates võistluste algusest 2022. aastal on see meeskonna jaoks juba kolmas järjestikune meistritiitel. GR DKR Hilux Evo edu, mida toetavad TGR-i pilootide, kaardilugejate ja tehnikute oskused ning kogemused, näitab selgelt meeskonna vankumatut pühendumist sooritusele, vastupidavusele ja töökindlusele. TGR-i järjepidevad saavutused W2RC võistlusel annavad selgelt tunnistust meeskonna pideva täiustamise filosoofiast – autospordis uute ideede maksimumini arendamisest ja läbiproovimisest.

2025. aasta W2RC kalender

1. osa: Dakari ralli, Saudi Araabia (3.–17. jaanuar 2025)

2. osa: Abu Dhabi kõrberalli (21.–27. veebruar 2025)

3. osa: Lõuna-Aafrika Safari ralli, Lõuna-Aafrika Vabariik (18.–24. mai 2025)

4. osa: BP Portugali ralli, Portugal (22.–28. september 2025)

5. osa: Rallye du Maroc, Maroko (10.–17. oktoober 2025)

“Soovime ka edaspidi toota järjest paremaid autosid, millega saab nautida erinevate teekatete ja maastike läbimist.”

Akio Toyoda

Mitte üksnes spordi pärast

Katsetatud kõige ekstreemsematel maastikel kõige kogenumate sõitjate poolt. Oleme nüüd koondanud kõik Dakari rallilt saadud teadmised ja kogemused ning toome need Sinu koduhoovi. Kõrbeluidetest linnaküngasteni – kõikjal avardab uus Hilux meie püüdluste piire luua üha paremaid autosid.

Karastatud Dakari rallil

Toyota meeskonnad võistlevad rallidel läbiproovitud GR DKR Hilux Evo uusima versiooniga. Kuigi selle erakordse masina põhidisain on jäänud samaks, on 2025. aasta versioon sündinud laiahaardelise arendusprogrammi tulemusena, eesmärgiks tagada vastupidavus kõige raskemal maastikul.

Põhjalikud uuendused ja modifikatsioonid on veelgi parandanud sõiduki omadusi, vastupidavust ja töökindlust, mis on Toyotale kõige südamelähedasemad väärtused. Nende uuenduste juured on meie kaizen’i filosoofias, mis näeb ette pideva täiustamise.

  • GR DKR Hilux EVO

    Võimsus: 264 kW pöörlemiskiirusel 5300 p/min

    Pöördemoment: 620 N·m

    Käigukast: Sadevi 6-käiguline järjestikkäigukast

    Kogupikkus: 4810 mm

    Kogulaius: 2300 mm

    Kogukõrgus: 1890 mm

TOYOTA GAZOO Racingu Dakari ralli meeskond

Ekipaaž 1, auto 203

  • Lucas Moraes (Brasiilia), juht

    Karjääri tipphetked:

    Dakari ralli üldarvestuse 3. koht (parim uustulnuk 2023)

    Kolmekordne Sertõesi ralli võitja

    3. koht W2RC meistrivõistlustel 2024

    Läbitud Dakari rallisid: 2

    Dakari võite: 1

  • Armand Monleón (Hispaania), kaardilugeja

    Karjääri tipphetked:

    Neljakordne Taklimakani ralli võitja

    2. koht maastikusõidu maailmakarika võistlustel 2021

    3. koht W2RC meistrivõistlustel 2025

    Läbitud Dakari rallisid: 7

    Dakari võite: 2

Ekipaaž 2, auto 204

  • Seth Quintero (USA), juht

    Karjääri tipphetked:

    W2RC T3 võitja 2023

    Läbitud Dakari rallisid: 4

    Dakari võite: 0

  • Dennis Zens (Saksamaa), kaardilugeja

    Karjääri tipphetked:

    W2RC T3 võitja 2023

    Läbitud Dakari rallisid: 4

    Dakari võite: 0

  • Toyota Land Cruiser 300 GR SPORT

    Maksimaalne võimsus: > 253 kW (> 344 PS)

    Maksimaalne pöördemoment: > 815 N·m

    Käigukast: Direct Shift-10AT (elektrooniliselt juhitav 10-käiguline automaatkäigukast)

    Kogupikkus: 4965 mm

    Kogulaius: 1990 mm

    Kogukõrgus: 1975 mm

    Veoskeem: nelikvedu (pidev nelikvedu)

Land Cruiser Toyota Auto Body meeskond

 

Ekipaaž 1, auto 500

  • Akira Miura (Jaapan), juht

    Karjääri tipphetked:

    Dakari ralli, tootjate arvestuse 1. koht (2018, 2021, 2022, 2024)

    Dakari ralli, tootjate arvestuse 2. koht (2019, 2020, 2023)

  • Jean-Michel Polato (Prantsusmaa), kaardilugeja

    Karjääri tipphetked:

    Dakari ralli, tootjate arvestuse 1. koht (2023)

    Dakari ralli, tootjate arvestuse 2. koht (2021, 2022, 2024)

    Andaluusia ralli, tootjate arvestuse 2. koht (2020)

Ekipaaž 2, auto 501

  • Ronald Basso (Prantsusmaa), juht

    Karjääri tipphetked:

    Dakari ralli, tootjate arvestuse 1. koht (2023)

    Dakari ralli, tootjate arvestuse 2. koht (2021, 2022, 2024)

    Andaluusia ralli, tootjate arvestuse 2. koht (2020)

    Maroko ralli, tootjate arvestuse 1. koht (2023, 2024)

  • Jean-Pierre Garcin (Prantsusmaa), kaardilugeja

    Karjääri tipphetked:

    Dakari ralli, tootjate arvestuse 1. koht (2016, 2017, 2019, 2020)

    Maroko ralli, tootjate arvestuse 1. koht (2024)

Miks võistelda kõige raskemal rallil?

TOYOTA GAZOO Racingu uudised (ENG)