Kiirtee

Õiged talverattad Sinu meelerahuks

Miks kasutada talverehve?

 

Talverehvide väljatöötamisel ja testimisel oli peaeesmärgiks tagada parim haarduvus märjal, lumisel ja jäisel teel. Tänu spetsiaalsele rehvimustrile ja kummisegule, mis jääb elastseks ka alla 7 ºC langevatel temperatuuridel, vähendavad talverehvid rasketes tingimustes oluliselt pidurdusteekonda ja suurendavad sõiduohutust. Talverehvid võivad lühendada lumisel pinnal pidurdusteekonda koguni poole võrra.

TALVEREHVID
winter tyres car
16.5M
PEATUMISTEEKOND
SUVEREHVID
summer tyre cars
34.2 M PEATUMISTEEKOND
* Pidurdusteekond lumel, kiirusel 40 km/h
Esita uuesti

Millised on talverehvide eelised?

Toyota talveratastel olevate rehvide loodusliku kummi sisaldus on suurem kui suverehvidel, mistõttu need jäävad ka madalal temperatuuril elastseks, parandades igapäevast sõidukogemust ja tagades meelerahu. Rehvide spetsiaalne muster soodustab vee ja lörtsi eemaldamist rehvi alt, et vähendada vesiliu ohtu ja pidurdusteekonda. Lisaks on neil mustriplokis väikesed sooned, mis haakuvad lumise ja jäise pinnasega ning parandavad haarduvust.

Winter wheels

Millal tuleks talverehvid alla panna?

  • Alla 7 ºC

    Tänu spetsiaalsele mustrile ja elastsemale kummisegule tagavad talverehvid parema haarduvuse ja lühema pidurdusteekonna kui temperatuur langeb alla 7 ºC.

  • Lumi

    Talverehvide mustriplokis on palju väikseid sooni, mis haakuvad lume ja lörtsiga, et parandada haarduvust ja lühendada pidurdusteekonda.

  • Jää

    Tänu pehmema kummisegu ja spetsiaalse rehvimustri koostoimele tagavad talverehvid jäisel teel parema haarduvuse ja lühema pidurdusteekonna.

Talverattad minu Toyotale?

Toyota valikus on nii stiilsete valuvelgedega kui ka praktiliste terasvelgedega talverattaid, mis sobivad ideaalselt külma ilma teeoludesse ning on vastupidavad soola, kemikaalide või liivaga töödeldud teel. Kui soovid oma Toyota mudeli jaoks sobivaid talverattaid tellida või talverataste tellimise kohta teavet saada, võta ühendust Toyota kohaliku esindusega, kus sul aidatakse valida selle talve jaoks sobivaim velgede ja rehvide kombinatsioon.
Leia esindus

Kuidas erinevaid talverehve võrrelda?

Alates 2012. aastast peab kõikidel Euroopa Liidus müüdavatel sõidukirehvidel olema standardne märgistus. See lihtsustab erinevate tootjate rehvide haarduvuse, kütusesäästlikkuse ja müranäitajate võrdlemist.

 

ELi rehvimärgistuse selgitus



  • Kütusesäästlikkus

    Mööda teed veereva rehvi tekitatud hõõrdumist nimetatakse veeretakistuseks. Mida suurem on veeretakistus, seda suurem on mootori kütusekulu ja seda rohkem heiteid tekib. A-klassi rehvid on kõige väiksema takistusega ja aitavad vähendada kütusekulu.

  • Haarduvus märjal teel

    Selle näitaja aluseks on rehvi absoluutne peatumisteekond, kui pidurdust alustatakse standardse märja tee tingimustes kiirusel 80 km/h. Parimast A-klassist kõige kehvema G-klassi poole liikudes pikeneb peatumisteekond iga järgmise klassi puhul ligikaudu 3–6m võrra.

  • Müra

    Esitatud mõõteväärtus näitab müra, mida tekitab katsetingimustes mööda teed veerev rehv. See on detsibellides mõõdetav väline müra. Üks riba tähistab vaikseimat ning kolm riba maksimaalselt lubatud mürataset.

Korduma kippuvad küsimused

See ei ole soovitatav. Talvistes tingimustes sõiduomaduste parandamiseks on talverehvid valmistatud pehmemast ja elastsemast kummist kui suverehvid. Seetõttu kuluvad talverehvid soojades tingimustes kiiremini, suurendavad auto kütusekulu ja pikendavad pidurdusteekonda.

Talverehve tuleks alati hoida jahedas, kuivas ja pimedas kohas. Kui hoiustad rehve ilma velgedeta, pane need püstiasendisse. Velgedega rehve tuleks aga alati hoida horisontaalses asendis. Väldi rehvide kokkupuudet määrete, bensiini ja õliga. Toyota esindused pakuvad rehvide hoiustamise teenust: lisateabe saamiseks pöördu oma kohaliku esinduse poole.

Talverehvid peaksid nõuetekohase hoiustamise korral, olenevalt aastasest läbisõidust, vastu pidama üks kuni viis aastat. Rehvide vananemist põhjustavad nii füüsikalised kui ka keemilised reaktsioonid, mis võivad mõjutada ka ainult harva kasutatavaid või täiesti kasutamata rehve. Korrektselt hoiustatud talverehvi näitajad ja tööomadused peaksid olema samasugused nagu uuel rehvil.

Talverehvi müranäitajaid saab lugeda ELi rehvimärgiselt, mis peab alates 2012. aastast olema kõikidel uutel talverehvidel. Mürataset näitab nii detsibellides esitatud mõõteväärtus kui ka mustade helilainetega sümbol.

Tänu rehvitehnoloogia arengule on talverehvide omadused sedavõrd paranenud, et naastrehve läheb vaja veel ainult väga äärmuslikes tingimustes.

Lamellrehvid

Tänapäeva lamellrehvid valmistatakse kummisegust, mis jääb ka madalal temperatuuril elastseks. Need sobivad erinevate külma ilma sõiduolude jaoks, k.a lumel, jääl, märjal ja kuival pinnal sõitmiseks. Tänu sellele on tegemist sügisest kevadeni kasutatava hea universaalse valikuga.

Naastrehvid

Enamikul naastrehvidel on tugev rehvimuster, mis sisaldab volframkattega metallnaaste. Need tungivad jääga kaetud pinna sisse, et suurendada jäisel teel rehvi haarduvust. Naastrehve kasutatakse tavaliselt piirkondades, kus temperatuur püsib talvel pikka aega külmumispunkti lähedal või sellest madalamal.

Kasutatavast rehvitüübist olenemata pea meeles, et talvel on auto juhtimiseks vaja rakendada teistsuguseid oskusi kui suvel. Jäta aeglustamiseks ja peatumiseks rohkem ruumi, ole kurvides ettevaatlik ja sõida aeglasemalt!

Vaata lisaks